Hívjon minket+36 1 510 0888H-P 9-15

Ügyfélszolgálat

Kosár

0 tétel

Fizetendő végösszeg:

0 Ft

Adatvédelmi tájékoztató

Egyedi Adatkezelési Tájékoztató

Magazin Centrum

mc.hu

  

FIGYELEM! Amennyiben StartLogin központi regisztrációval veszi igénybe az Magazin Centrum szolgáltatásait, az adatkezelésről szóló tájékoztatót itt találja: https://startlogin.hu/privacy-policy

 

A jelen Egyedi Adatkezelési Tájékoztatót a Magazin Centrum StartLogin nélkül történő használata esetén megvalósuló adatkezelés részleteit tartalmazza (pl. regisztráció nélküli vásárlás).

 

A jelen adatkezelési tájékoztató a 679/2016 sz. Általános Adatvédelmi Rendelet és a Nemzeti Adatvédelmi Hatóság iránymutatásai nyomán készült.

 

www.mc.hu címen elérhető Magazin Centrum a Central Médiacsoport Zrt. Kiadványainak előfizetésére szolgáló információs társadalommal összefüggő szolgáltatás, webáruház.

 

A Central Médiacsoport Kiadványok előfizetésére vonatkozó Általános Szerződési Feltételeket a Central Médiacsoport Zrt. ELŐFIZETÉSI ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI  és DIGITÁLIS ELŐFIZETÉSI SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI tartalmazzák. 
A Magazin Centrum Adatkezelésére a Central Médiacsoport Zrt. Általános Adatkezelési Tájékoztatója vonatkozik azzal, hogy a könnyebb áttekinthetőség és a transzparencia kedvéért a weboldalra vonatkozó egyedi adatkezelési jellemzők ezen dokumentumban szerepelnek.

A jelen tájékoztató folyamatosan elérhető a https://www.mc.hu/tartalom/adatvedelem  címen.

 

A tájékoztató alkalmazásának kezdete: 2022. december 20.

 

I.             Kötelező tájékoztatás

Magazin Centrum

www.mc.hu

Ügyfélszolgálat:

Cím: 1037 Budapest, Montevideo utca 9.; hétfőtől péntekig 10.00 és 16.00 óra között.

E-mail: elofizetes@centralmediacsoport.hu

Telefon: +36 1 510 0888; hétfőtől péntekig 9.00 és 15.00 óra között.


Elektronikus ügyfélszolgálat: http://ugyfelkapu.mc.hu/

 

Adatkezelő, üzemeltető: Central Médiacsoport Zrt.

Cím: 1037 Budapest, Montevideo u. 9.
Levélcím: 1872 Budapest
E-mail: info@centralmediacsoport.hu
Web: www.centralmediacsoport.hu
Telefon: +36 1 437 1100

 

Adószám: 25087910-2-41
Cégjegyzékszám: 01 -10- 048280
Bejegyző bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

 

Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége: adatvedelem@centralmediacsoport.hu

Törvényes képviselő: Varga Zoltán vezérigazgató

 

Adatbiztonság: HTTPS protokoll titkosított adatátvitelhez.

A Central Médiacsoport Zrt. megbízásából a BIG FISH Kft. (1066 Budapest, Nyugati tér 1-2.) a Drávanet Zrt.-nél (1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.) telepített, 24 órás őrzéssel védett szerveren tárolja a személyes adatokat.

 

II.           Az adatkezelés részletei

1.    Kiadvány előfizetés, regisztráció, előfizetői profil

 

Adat megnevezéseAdatkezelés céljaAdatkezelés jogalapjaAdatkezelés időtartama

Az előfizetés kedvezményezettje: személynév illetve cégnév, cégeknél szervezeti forma és kapcsolattartó neve.

 

Számlázási adatok: név, irányítószám, város, utca, házszám, lépcsőház, emelet, ajtó, email cím, telefonszám.

 

Kézbesítési adatok: irányítószám, város, utca, házszám, lépcsőház, emelet, ajtó, kapukód, telefonszám.

 

Előfizetett termék és annak periodicitása.

Az előfizetői szerződések megkötése és teljesítése, ezen belül: a szerződések nyomon követése, a megrendelt Kiadványok kézbesítése, a megrendelések teljesítése, kapcsolatfelvétel, a felhasználók személyre szabottabb kiszolgálása, reklamációkezelés, piackutatás megtervezése.

A szerződés megkötése és teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont), más személy részére, ajándékba vásárolt előfizetés esetén az Adatkezelő jogos érdeke (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés f) pont).

 

Az adatok körét részben az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény határozza meg.

Előfizetői adatok: az utolsó előfizetési időszak lejártától számított 2 év az Előfizetési Általános Szerződési Feltételek 3.10 pontja szerint


Számlázási adatok: jogi kötelezettség teljesítése, az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvényen, a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény, a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény

 

Név, irányítószám, város, utca, házszám, emelet, ajtó, email cím, előfizetett termék és annak periodicitása.Az előfizetés élettartamával és meghosszabbításával kapcsolatos kommunikáció.Jogos érdek.Legfeljebb az előfizetés megszűnésétől számított 2év.
További adatok regisztrált felhasználók esetén, jelszó, az előfizetéssel és a teljesítéssel kapcsolatos egyéb adatokA felhasználói fiók üzemeltetése (adatok menedzselése, megrendelések státusza, számlák, előfizetések adatai), kényelmi szolgáltatások. Az érintett hozzájárulása.Visszavonásig (regisztráció törléséig), élő előfizetés hiányában utolsó belépéstől számított 2 év.
Megújuló előfizetés esetén ezen szerződéses megállapodás ténye, a fizetési folyamat megtörténtéhez szükséges egyedi és fizetésenként egyszeri TOKEN azonosító. FIGYELEM! A bankkártyás fizetéshez szükséges adatokat nem a Central Médiacsoport Zrt. tárolja, hanem a fizetést biztosító szolgáltató az alábbi 5. pontban írtak szerint.Az előfizetés automatikus megújulásának biztosítása.Szerződés teljesítése.A szerződés megszűnéséig, illetve a regisztráció törléséig, élő előfizetés hiányában utolsó belépéstől számított 2 év.

 

2.    Közvetlen üzletszerzési célú megkeresés (direkt marketing, eDM, illetve hírlevél küldés)

 

Adat megnevezéseAdatkezelés céljaAdatkezelés jogalapjaAdatkezelés időtartama

név, cím, email cím, telefonszám

összhangban az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A. §-a, valamint a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. § (5) bekezdésével

közvetlen üzletszerzési célú megkeresés (direkt marketing, eDM, illetve hírlevél küldés)

 

az érintett hozzájárulása

 

a hozzájárulás visszavonásáig, illetve a hozzájárulás megerősítése hiányában legfeljebb 3 évig

 

3.    Panaszkezelés, ügyfélszolgálat

3.1 A Central Médiacsoport az ügyfélszolgálatra érkező panaszokat, kérdéseket és kéréseket a beküldéstől számított 6 hónapig tárolja, majd törli a még folyamatban lévő ügyekben keletkezett levelezések kivételével. Amennyiben jogi igény érvényesítése merül fel az ügyben, annak érvényesítésére nyitva álló határidőn belül – jellemzően 5 év (lásd: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről) – az adat megőrzésre kerül.

 

3.2 A telefonos ügyfélszolgálatra érkező hívásokat, amennyiben ahhoz a hívó fél hozzájárul, azaz nem szakítja meg a hívást az[ erről szóló tájékoztatást követően, a Central Médiacsoport megbízásából a MULTICOM Contact Kft. fogadja és rögzíti (lásd 4. pont).

 

 

A kezelt adatok köretelefonbeszélgetés (bejövő hívások), hívás pontos ideje, telefonszám, telefonbeszélgetésről felvett jegyzőkönyv (amennyiben annak felvétele szükséges)
Az adatkezelés céljaelőfizetésekkel kapcsolatos ügyintézés, a fogyasztói megkeresések hatékony, magas színvonalú kezelésének biztosítása, panaszok kezelése
Az adatkezelés időtartamaa hozzájárulás megadásától számított legfeljebb 5 év
Az adatkezelés jogalapja

az érintett hozzájárulása

Amennyiben az érintett nem kíván hozzájárulást adni, az ügyfélszolgálatot e-mailben vagy postai levélben is megkeresheti a fentebb megadott elérhetőségeken.

CímzettekTársaságunk a panaszról felvett jegyzőkönyvet (amennyiben szükséges) és a válasz másolati példányát a Fogyasztóvédelmi törvény 17/A. § (7) bekezdése szerint öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A hívásrögzítéssel kapcsolatos speciális érintetti jogok

A telefonbeszélgetést az érintett bármikor megszakíthatja, és bármikor, utólag is visszavonhatja a telefonbeszélgetés rögzítéséhez adott hozzájárulását, azaz kérheti a telefonbeszélgetés törlését. Ez esetben az adatkezelő a rögzített telefonbeszélgetést/hanganyagot törli és írásbeli jegyzőkönyvben rögzíti a beszélgetés lényegét (nem szó szerint). A jegyzőkönyv felvételére a telefonbeszélgetés tartalmának bizonyíthatósága érdekében kerül sor (pl. panaszkezelés). Ha a telefonbeszélgetés tartalma nem indokolja a jegyzőkönyv felvételét, a telefonbeszélgetés jegyzőkönyv felvétele nélkül törlésre kerül.

Az érintett, a kérelem benyújtására való jogosultság igazolása mellett, azaz hogy a személyes adatokkal valóban összefüggésbe hozható a személye), a telefonbeszélgetésről írásban küldött megkereséssel kivonatot kérhet, amelyet 10 munkanapon belül bocsátunk a rendelkezésére egy alkalommal ingyenesen. Az ügyintézés egyedi azonosító kódja az a telefonszám, amelyről a hívást kezdeményezték, a hívás időpontjával kiegészítve. A telefonbeszélgetést kizárólag erre feljogosított személyek kezelik, hallgatják vissza. Az érintett a kivonatot kizárólag jogérvényesítési célra használhatja fel, tehát nem hozhatja nyilvánosságra. Törlési kérelem esetén, ha azt a beszélgetés tartalma indokolja, írásbeli jegyzőkönyvben rögzítjük az elhangzottak lényegét.

 

4.    Címzettek, adatfeldolgozók

 

NévSzékhelyTevékenységÁtadott adatok

Magyar Posta Zrt.

 

 

1138 Budapest, Dunavirág u. 2-6.

 

 

 

 

1. hírlap terjesztés, kézbesítés, reklamációkezelés

 

 

 

 

 

 

1. név, cím, előfizetett Kiadvány neve, előfizetett példányszám, előfizetés időtartama telefonszám, email

cím, kapukód

2. levél és csomagszállítás kézbesítés

 

2. név, cím, email cím, telefonszám
Drescher Kft.1097 Budapest, Gyáli út 31.nyomdai tevékenység (csekk kiküldés, közvetlen üzletszerzési célú levél kiküldése)név, cím, előfizetett Kiadvány neve, előfizetett példányszám, előfizetési díj, előfizetés időtartama, telefonszám, email cím,
GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.2351 Alsónémedi, GLS Európa u.2.csomag szállítás, kézbesítésnév, cím, email cím, telefonszám
MULTICOM Contact Kft.1121 Budapest, Zsigmondy V. u. 8/b.telefonos ügyfélszolgálat

név, cím, előfizetett Kiadvány neve, előfizetett példányszám, előfizetési díj, előfizetés időtartama telefonszám, email

cím, kapukód,

 

Webinform Consulting Online Kft.1025 Budapest, Szépvölgyi út 176.fizetőkapu

név, cím, előfizetett Kiadvány neve, előfizetett példányszám, előfizetési díj, előfizetés időtartama telefonszám, email

cím. .

BIG FISH Kft.1066 Budapest, Nyugati tér 1-2.weboldal üzemeltetéseKiadvány előfizetés, regisztráció, előfizetői profil pontban írt valamennyi személyes adathoz hozzáfér.
Salesforce UK LimitedVillage 9, floor 26 Salesforce Tower, 110 Bishopsgate, London, UK, EC2N 4AYkereskedelmi célú és rendszerüzenet célú e-mail küldésnév, cím, előfizetett kiadvány neve, előfizetési díj, előfizetés időtartama, edm hozzájárulás megléte

 

5.    Fizetést biztosító külső szolgáltatók (Általános Adatkezelési Tájékoztató XIII. B. pont)

 

5.1 Az előfizetési díjak és az egyéb termékek vételárának fizetése a Central Médiacsoport Zrt. Online Partnerkezelő (ún. OPK) rendszerén keresztül kezdeményezhető, amelyet Webinform Consulting Online Kft. adatfeldolgozói minőségben üzemeltet a Central Médiacsoport Zrt. megbízásából.

5.2 A fizetést biztosító külső szolgáltatók minden esetben önálló adatkezelők.

5.3 A bankkártyás fizetést az OTP Bank Nyrt. biztosítja. A bankkártyás fizetés teljesítésének ellenőrzésére az egyedi vásárlási azonosító szolgál. 2019. szeptember 15. napjától a bankkártyás fizetést lehetővé tevő OTP Mobil Kft.-nek (1093 Budapest, Közraktár u. 30-32.) az Európai Unió erős ügyfél-hitelesítésre, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációs standardokra vonatkozó szabályozástechnikai standardok bevezetéséről szóló 2018/389. számú irányelve, valamint szerződéses kötelezettségeink alapján a folyamat során automatizált módon adatok átadására vagyunk kötelesek. Az OTP Mobil Kft. részére átadásra kerülő adatok: vezetéknév, keresztnév, szállítási és számlázási cím, e-mail cím. Az OTP Mobil Kft. önálló adatkezelőként végez műveleteket az adatokkal, tevékenysége teljesen elkülönül a Szolgáltató tevékenységétől. Az adattovábbítás célja: a felhasználók részére történő ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme érdekében végzett csalásellenőrzés (ún. fraud-monitoring). Az OTP adatkezelési tájékoztatója itt érhető el: https://simple.hu/adatkezelesi-tajekoztato  Az adatátadás szükségességéről tájékoztatás itt található: https://simplepay.hu/adatkezelesi-tajekoztatok/

5.4 A PayPal által biztosított fizetési metódus adatkezelésével kapcsolatos tájékoztatás itt olvasható: https://www.paypal.com/hu/webapps/mpp/ua/privacy-full 

 

6.    Cookie tájékoztatás

6.1 Önnek joga van tiltani a cookie-kat, akár egyesével, akár típus szerint.

6.2 Cookie-k pontos megnevezése

 

NévFunkcióIdőtartamTárolt adatokAdatkezelés céljaJogalap
GdynOldalmegtekintések tárolása és számlálása.2 évEgyedi azonosítóStatisztikaJogos érdek
CONSENTA cookie hozzájárulások beállításainak tárolása20 évIgen/nem értékFunkcionálisJogos érdek
NIDA hirdetésmegjelenítés vagy újracélzás biztosításához tárolja a felhasználói beállításokat.6 hónapFelhasználó azonosítóMarketing / követésJogos érdek
__Secure-3PAPISIDProfilt készít a webhely látogatóinak érdeklődéséről, hogy releváns és személyre szabott hirdetéseket jelenítsen meg újracélzáson keresztül.2 évFelhasználó azonosítóCélzó cookie. Felhasználói profil létrehozására és releváns és személyre szabott Google Ads megjelenítésére szolgál a felhasználó számára.Jogos érdek
__Secure-3PSIDProfilt készít a webhely látogatóinak érdeklődéséről, hogy releváns és személyre szabott hirdetéseket jelenítsen meg újracélzáson keresztül.2 évFelhasználó azonosítóCélzó cookie. A webhely látogatóinak érdeklődési körének profilálására és releváns és személyre szabott Google hirdetések megjelenítésére szolgál.Jogos érdek
__gfp_64bGemius mérés biztosítása.1000 napdomain hashForgalmi adatok rögzítése.Jogos érdek
__qcaA közönség elérésének tárolása és nyomon követése.5 évIP címMarketing / követésJogos érdek
_dc_gtm_UA-*Szolgáltatáskérések számának tárolása.1 percNem tárol közvetlenül személyes adatotStatisztikaJogos érdek
_dltStatisztikai célból adatokat gyűjt a látogatók viselkedéséről.1 napEgyedi azonosítóStatisztikaJogos érdek
_fbcAz utolsó látogatás tárolásához használt.2 évEszközinformációk böngészéseMarketing / követésJogos érdek
_fbpWebhelyek látogatásainak tárolása és nyomon követése.3 hónapEszközinformációk böngészéseMarketing / követésJogos érdek
_gaOldalmegtekintések tárolása és számlálása.2 évEgyedi azonosítóStatisztikaJogos érdek
_ga_*Oldalmegtekintések tárolása és számlálása.1 évEgyedi azonosítóStatisztikaJogos érdek
_gcl_auKonverziók tárolása és követése3 hónapBöngészési viselkedésMarketing / követésJogos érdek
_gidOldalmegtekintések tárolása és számlálása.24 óraEgyedi azonosítóStatisztikaJogos érdek
_hjAbsoluteSessionInProgressEgyedi látogatások tárolásaMunkamenet végéigFelhasználó azonosítóStatisztikaJogos érdek
_hjSessionUser_*Egyedi felhasználó azonosító tárolása.1 évFelhasználó azonosítóStatisztikaJogos érdek
_hjSession_*Oldalak közötti funkciók biztosításaMunkamenet végéigFelhasználó azonosítóFunkcionálisJogos érdek
_hjTLDTestAmikor a Hotjar szkript fut, megpróbáljuk meghatározni a legáltalánosabb cookie-útvonalat, amelyet használnunk kell az oldal gazdagépneve helyett.Munkamenet végéignem tárol adatotFunkcionálisJogos érdek
_hjidEgyedi felhasználó azonosító tárolása.1 évFelhasználó azonosítóStatisztikaJogos érdek
SIDA hirdetésmegjelenítés vagy újracélzás biztosítása, csalásmegelőzés biztosítása.2 évFelhasználó azonosítóMarketing / követésJogos érdek
_hjIncludedInPageviewSampleAnnak észlelésére szolgál, hogy a felhasználói navigáció és interakciók szerepelnek-e a webhely adatelemzésében.30 percanonimizált információk
a weboldal
használatáró
StatisztikaJogos érdek
_hjIncludedInSessionSampleAdatokat rögzít a látogatók webhely-viselkedéséről. Ezt belső elemzésre és webhelyoptimalizálásra használják.30 percanonimizált információk
a weboldal
használatáró
StatisztikaJogos érdek
addtl_consentIAB regisztráció megléte1 évkarakterláncKarakterlánc, amely a Google azon beleegyezéssel rendelkező hirdetéstechnológiai szolgáltatóinak listáját tartalmazza, amelyek nem regisztráltak az IAB-nél.Jogos érdek
authTokenBelépéshez szükséges munkamenet azonosító.1 évEgyedi 64 karakter hosszú hash értékFelhasználó látogatásához tartozó adatok tárolása a munkamenet végéig. (belépési token)Jogos érdek
euconsent-v2IAB TCF hozzájárulás megléte1 évkarakterláncEz a cookie tartalmazza az IAB TCF beleegyezési karakterláncát és a hozzájárulási információkat az összes szabványos IAB (reklámszövetség) szállítóhoz és célhoz.Jogos érdek
notificationAz oldal üzemeltetőjét segíti abban, hogy eltárolja azt az értéket, hogy az Értesítő üzeneteket elfogadta -e a felhasználó.1 évIgen/nem értékFelhasználó tájékoztatása rendszer színtű értesítésekről.Jogos érdek
qcSxcÖn böngészőjének és internetes eszközének egyedi azonosítása1 évNem tárol közvetlenül személyes adatotReleváns hírdetések megjelenítéseJogos érdek
Továbbá az alábbi doaminekről érkezik még cookie, melyekre a Central Médiacsoport Zrt.-nek ráhatása nincs: adnxs.com, bidswitch.net, criteo.com, doubleclick.net, facebook.com, google.com, googleadservices.com, openx.net, rlcdn.com, rubiconproject.com, yahoo.com A Google Analytics cookie-król leírás itt található: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gtagjs/cookie-usage
A látogatottság méréséhez használt cookie-kban tárolt adatok véletlenszerűen generáltak, nem társíthatóak egy adott felhasználóhoz. Ezeket az adatokat maximum 30 napig tárolja az üzemeltető.

 

7.    Naplózás (logok), jogos érdek alapján: IP cím, dátum, időpont, meglátogatott URL, kérés metódusa, szerver státusz kód, szerver válasz mérete, előző meglátogatott URL (referer), böngésző és operációs rendszer adatai, domain név. Ezeket az adatokat 30 napig tárolja az üzemeltető.

 

8. Személyes adatokkal kapcsolatos tájékoztatás

Tájékoztatjuk, hogy amennyiben szolgáltatásunk tartalmaként személyes adata az Ön beleegyezése vagy jogszabályi felhatalmazás nélkül vált elérhetővé harmadik személyek számára, az 2016/679. Általános Adatvédelmi Rendeletben szereplő jogait a fellelési hely pontos (URL) megjelölésével az info@centralmediacsoport.hu e-mail címen vagy a Central Médiacsoport Zrt. 1037 Budapest, Montevideo utca 9. postai címen tudja érvényesíteni.

 

9.    Érintetti jogokat és jogorvoslatokat a Central Médiacsoport Zrt. Általános Adatkezelési Tájékoztatója tartalmazza.

 

A. Az érintett tájékoztatáshoz fűződő joga

1. A Central Médiacsoportra és az általa végzett adatkezelésekre vonatkozó általános információkat a jelen Adatkezelési Tájékoztató tartalmazza. Amennyiben az Egyedi Adatkezelési Tájékoztató ezt nem részletezi, az érintett bármikor jogosult tájékoztatást kérni a Central Médiacsoport által az adott Szolgáltatással összefüggésben kezelt, rá vonatkozó személyes adatokról az adott Szolgáltatás Felhasználási Feltételeiben, illetve az Egyedi Adatkezelési Tájékoztatóban megjelölt elérhetősége(ke)n, amelyre a Central Médiacsoport írásban köteles válaszolni 30 napon belül. Az érintett a kérelmét naptári évenként egy alkalommal, főszabályként ingyenesen nyújthatja be.

2. A Central Médiacsoport az érintett kérelmére kötelező tájékoztatást ad az alábbiakról

a) az adatkezelés célja;

b) személyes adatok kategóriái;

c) a személyes adatok forrása, és adott esetben az, hogy az adatok nyilvánosan hozzáférhető forrásokból származnak-e;

d) adatkezelés jogalapja;

e) azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket, illetve a nemzetközi szervezeteket;

f) adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai;

g) az érintett azon joga, hogy kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat a személyes adatok kezelése ellen;

h) a valamely felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;

i) ha az adatokat nem az érintettől gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ;

j) az automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információkat, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel jár;

k) ha személyes adatoknak harmadik országba történő továbbítására kerül sor, az érintett jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon a továbbításra vonatkozó garanciákról.

3. A tájékoztatás jogának gyakorlása csak a GDPR 14. cikk (5) bekezdésében foglalt esetekben tagadható meg, a megtagadás okának pontos megnevezésével.

B. Az érintett hozzáférési joga

1. A Central Médiacsoport az érintett igényére visszajelzést ad arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, hozzáférést biztosít a személyes adatokhoz és a következő információkhoz:

a) az adatkezelés céljai;

b) személyes adatok kategóriái;

c) azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket, illetve a nemzetközi szervezeteket;

d) adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai;

e) az érintett azon joga, hogy kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen;

f) a valamely felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;

g) ha az adatokat nem az érintettől gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ;

h) az automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információkat, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel jár.

2. A Central Médiacsoport az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére bocsátja. Az érintett által kért további másolatokért a Central Médiacsoport az adminisztratív költségeken alapuló, ésszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat széles körben használt elektronikus formátumban kell rendelkezésre bocsátani, kivéve, ha az érintett másként kéri. A másolat igénylésére vonatkozó jog nem érintheti hátrányosan mások jogait és szabadságait. Ha személyes adatoknak harmadik országba történő továbbítására kerül sor, az érintett jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon a továbbításra vonatkozó garanciákról.

C. Az érintett helyesbítéshez és törlés (elfeledtetéshez) való joga

1. Az érintett kérésére a Central Médiacsoport indokolatlan késedelem nélkül helyesbíti az érintettre vonatkozó pontatlan személyes adatokat, valamint – figyelembe véve az adatkezelés célját – az érintett erre irányuló kérése esetén biztosítja a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.

2. A Central Médiacsoport az érintett kérésére indokolatlan késedelem nélkül törli a rá vonatkozó személyes adatokat, ha

a) a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;

b) az érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;

c) az érintett tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre, vagy az adatainak direktmarketing célú felhasználása ellen tiltakozik;

d) az érintett személyes adatainak kezelése jogszerűtlen;

e) a személyes adatokat a Central Médiacsoportra alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;

f) a személyes adatok gyűjtésére gyermekek számára nyújtott információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor.

3. A jelen fejezetben foglalt jogok korlátozására csak a GDPR-ban írt kivételek fennállása esetén kerülhet sor, a korlátozás okának pontos megjelölésével.

A Central Médiacsoport adatkezelése az Smtv. 10. §, az Mttv. 3., 4., 5. §-ai, a GDPR 17. cikk (3) bekezdés a) pontja és a 85. cikk (1)-(2) bekezdéseire tekintettel is történik, illetve történhet, azaz a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából, mely esetekben az adattörlésre, illetve elfeledtetéshez való jog gyakorlására nincs lehetőség.

4. A Central Médiacsoport minden olyan címzettet tájékoztat valamennyi helyesbítésről vagy törlésről akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére a Central Médiacsoport tájékoztatja e címzettekről.

D. Az érintett adatkezelés korlátozásához való joga

1. Az érintett kérelmére a Central Médiacsoport korlátozza az adatkezelést, ha

a) az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát

b) az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását

c) az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez;

d) az érintett jogos érdekén alapuló vagy közérdekű célból végzett adatkezelés ellen tiltakozott, mely esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.

2. A Central Médiacsoport minden olyan címzettet tájékoztat valamennyi adatkezelést illető korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére a Central Médiacsoport tájékoztatja e címzettekről.

E. Az érintett adathordozhatósághoz való joga

1. Az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, a Central Médiacsoport rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa, ha az adatkezelés a GDPR szerinti hozzájáruláson vagy szerződésen, mint jogalapon alapszik és az adatkezelés automatizált módon történik.

2. Az adathordozhatósághoz való jog alkalmazásának kizárására és korlátozására a GDPR szabályait kell alkalmazni. Ilyen eset, ha az érintett is nehézség nélkül hozzáfér ugyanahhoz az adathoz.

F. Az érintett tiltakozáshoz való joga

1. Az érintett bármikor tiltakozhat a saját helyzetével kapcsolatos okokból a közérdekű célból vagy jogos érdekből végzett adatkezelés ellen, ideértve a profilalkotást is. Ebben az esetben a Central Médiacsoport a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

2. Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha az érintett tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.

G. Automatizált döntéshozatal, profilalkotás

1. A Central Médiacsoport Szolgáltatásai többségénél nem alkalmaz kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló olyan döntést, amely az érintettre nézve joghatással jár vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érinti.

2. Amennyiben a Central Médiacsoport profilalkotást végez, azaz a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzők értékelésére, különösen személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, viselkedéshez, tartózkodási helyhez kapcsolódó, vagy egyéb jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használja, illetve az érintetteket bizonyos kategóriába vagy csoportba sorolja, különösen a célból, hogy például érdeklődésüket vagy valószínűsíthető viselkedésüket elemezze és azokból előrejelzéseket készítsen, annak részleteiről minden esetben az Egyedi Adatkezelési Tájékoztatóban ad tájékoztatást.

3. Amennyiben a Central Médiacsoport profilalkotást végez, azt minden esetben technológiai eszközökkel, emberi beavatkozás nélkül végzi, és 18 éven aluli személyekre nem alkalmaz kizárólag automatizált adatkezelésen alapuló döntéshozatalt.

4. A profilalkotás megkezdését megelőzően a Central Médiacsoport minden esetben adatvédelmi hatásvizsgálatot végez, meggyőződik arról, hogy az adatkezelési tevékenységei jogszerűek, tisztességesek és átláthatóak és tiszteletben tartják a célhoz kötöttség, az adattakarékosság, a pontosság és a korlátozott tárolhatóság elvét. Amennyiben az Egyedi Adatkezelési Tájékoztató ettől eltérő információt nem tartalmaz, a profilalkotás jogalapja az érintett kifejezett hozzájárulása.

5. Amennyiben a profilalkotás az érintettet jelentős mértékben érinti, jogosult arra, hogy az ne terjedjen ki rá. A Central Médiacsoport a Felhasználási Feltételekben, az Egyedi Adatkezelési Tájékoztatóban vagy a Szolgáltatás keretén belül ad információt a profilalkotás során az alkalmazott logikáról, valamint hogy profilalkotás milyen jelentőséggel, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel jár.

6. A Central Médiacsoport megfelelő intézkedéseket tesz az érintett jogainak, szabadságainak és jogos érdekeinek védelme érdekében, ideértve az érintettnek legalább azt a jogát, hogy a) amennyiben az megoldható, az adatkezelő részéről emberi beavatkozást kérjen, b) álláspontját kifejezze, és c) a döntéssel szemben kifogást nyújtson be.

H. Jogorvoslati lehetőségek

1. A Central Médiacsoport akkor biztosítja a jogszabályok által előírt jogorvoslati igények előterjesztésének lehetőségét, amennyiben az érintett – a Central Médiacsoport vagy jogszabály által meghatározott módon – megfelelően igazolja személyazonosságát és a személyes adattal fennálló kapcsolatát. Az érintettek az adatvedelem@centralmediacsoport.hu címen fordulhatnak kéréseikkel a Central Médiacsoporthoz.

  1. Bármely érintett a személyes adatainak kezelésével kapcsolatos vélt jogsérelem esetén az illetékes törvényszékhez (elérhetőségeik itt: https://birosag.hu/torvenyszekek), a fővárosban a Fővárosi Törvényszékhez (1055 Budapest, Markó u. 27.) is fordulhat vagy bejelentéssel illetve kérelemmel élhet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (elnök: dr. Péterfalvi Attila, 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11., levelezési cím: 1363 Budapest, Pf. 9., ugyfelszolgalat@naih.hu, +36-1-3911400,naih.hu).

XI. A személyes adatok tárolásának módja, az adatkezelés biztonsága

1. A Central Médiacsoport Szolgáltatásainak nyújtása során alkalmazott számítástechnikai rendszerei és más adatmegőrzési helyei a székhelyén, adatfeldolgozóinál, valamint a Drávanet Zrt.-nél, illetve az Egyedi Adatkezelési Tájékoztatókban megjelölt helyeken találhatók meg.

2. A Central Médiacsoport a személyes adatok kezeléséhez a Szolgáltatások nyújtása során alkalmazott informatikai eszközöket úgy választja meg és üzemelteti, hogy a kezelt adat:

a) az arra feljogosítottak számára hozzáférhető (rendelkezésre állás);

b) hitelessége és hitelesítése biztosított (adatkezelés hitelessége);

c) változatlansága igazolható (adatintegritás);

d) a jogosulatlan hozzáférés ellen védett (adat bizalmassága)

legyen.

3. A Central Médiacsoport olyan műszaki, szervezési és szervezeti intézkedésekkel gondoskodik az adatkezelés biztonságának védelméről, amely az adatkezeléssel kapcsolatban jelentkező kockázatoknak megfelelő védelmi szintet nyújt.

4. A Central Médiacsoport az adatkezelés során megőrzi

a) a titkosságot, azaz megvédi az információt, hogy csak az férhessen hozzá, aki erre jogosult;

b) a sértetlenséget, azaz megvédi az információnak és a feldolgozás módszerének a pontosságát és teljességét;

c) a rendelkezésre állást, azaz gondoskodik arról, hogy amikor a jogosult használónak szüksége van rá, valóban hozzá tudjon férni a kívánt információhoz, és rendelkezésre álljanak az ezzel kapcsolatos eszközök.

5. A Central Médiacsoportnak és partnereinek informatikai rendszerei és hálózatai egyaránt védettek a számítógéppel támogatott csalás, kémkedés, szabotázs, vandalizmus, tűz és árvíz, továbbá a számítógépvírusok, a számítógépes betörések és a szolgálatmegtagadásra vezető támadások ellen. Az üzemeltető a biztonságról szerverszintű és alkalmazásszintű védelmi eljárásokkal gondoskodik.

6. Az interneten továbbított elektronikus üzenetek protokolltól (e-mail, web, ftp, stb.) függetlenül sérülékenyek az olyan hálózati fenyegetésekkel szemben, amelyek tisztességtelen tevékenységre, szerződés vitatására, vagy az információ felfedésére, módosítására vezetnek. Az ilyen fenyegetésektől megvédendő a Central Médiacsoport megtesz minden tőle elvárható óvintézkedést. A rendszereket megfigyeli annak érdekében, hogy minden biztonsági eltérést rögzíthessen, és bizonyítékkal szolgálhasson minden biztonsági esemény esetében. A rendszermegfigyelés ezen kívül lehetővé teszi az alkalmazott óvintézkedések hatékonyságának ellenőrzését is.

7. Amennyiben az Egyedi Adatkezelési Tájékoztatók ettől eltérő információt nem tartalmaznak, a biztonsági mentések 30 naptári napra visszamenőleg érhetőek el, külön eszközön történő lemezes adattárolással, napi bontásban, mely biztonsági mentésről indokolt és szükséges esetben visszaállítható minden adat.

8. A Central Médiacsoport annak érdekében, hogy kizárólag azon személyek férjenek hozzá a személyes adatokhoz, akiknek a feladatvégzéséhez ez feltétlenül szükséges, a feladatvégzésért felelős vezető személyekkel egyeztetett jogosultság kiosztási nyilvántartást vezet, amelyet meghatározott időnként felülvizsgál.

XII. Panasz vagy egyéb igény bejelentése

1. A Central Médiacsoport az egyes Szolgáltatásaihoz kapcsolódó igények bejelentésére többféle módon lehetőséget adhat: írásban, e-mail útján, felhasználói fiókban, ügyfélkapun keresztül, stb.

2. Tekintettel arra, hogy a felhasználói fiók jelszóval védett, és a jelszó megőrzése és titokban tartása az érintett felelőssége, a felhasználói fiókon keresztül benyújtott igényeket a Central Médiacsoport az érintettől érkezett igénynek tekinti.

3. Amennyiben a Central Médiacsoport az igény benyújtására e-mail útján lehetőséget ad, a korábban a Central Médiacsoport részére az adott Szolgáltatással összefüggésben megadott e-mail címről érkezett igényt az érintettől érkezett igénynek tekinti. Egyéb e-mail címről, valamint írásban benyújtott igények esetén az érintettnek – a Central Médiacsoport vagy jogszabály által meghatározott módon – megfelelően igazolnia kell érintettségét. Az érintettség igazolása hiányában a Central Médiacsoportnak nem áll módjában az igény elbírálása, illetve teljesítése.

4. Az érintetti jogok gyakorlása során a Central Médiacsoport indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb a kérelem beérkezésétől számított harminc napon belül tájékoztatja az érintettet a kérelme nyomán hozott döntésekről, és a tervezett vagy megvalósított intézkedésekről. A tájékoztatást ugyanazon csatornán szükséges megadni, amit az érintett használt a kérelem előterjesztésekor, kivéve, ha az érintett kifejezetten máshogy kéri.

5. Amennyiben a Central Médiacsoport adatkezelése nem az érintett hozzájárulásán alapul, hanem az adatkezelést harmadik személy visszaélésszerűen kezdeményezte, az érintett kérheti a rá vonatkozó, valamely személy által róla megadott, illetve közzétett személyes adat törlését, valamint az adatkezeléssel kapcsolatos tájékoztatást személyazonosságának és a személyes adattal fennálló kapcsolatának megfelelő igazolása mellett.

6. Az érintett halála esetén a halotti anyakönyvi kivonat bemutatásával, illetve másolatának a Szolgáltatás ügyfélszolgálati címére történő megküldésével az érintett bármely közeli hozzátartozója, illetve az, akit végrendeleti juttatásban részesített, kérheti az érintettel fennálló kapcsolatának igazolása mellett az érintettre vonatkozó adatok törlését, valamint jogos érdekének igazolása mellett az adatok továbbítását.

7. A Central Médiacsoport az ügyfélszolgálat részére küldött panaszokat, kérdéseket és kéréseket a beküldéstől számított 6 hónapig tárolja, majd törli, a még folyamatban lévő ügyekben keletkezett levelezések kivételével. Amennyiben jogi igény érvényesítése merül fel az ügyben, annak érvényesítésére nyitva álló határidőn belül – jellemzően 5 év (lásd: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről) – az adat megőrzésre kerül.

8. A nyomtatott sajtótermékek előfizetésével kapcsolatban, panaszbejelentésre alkalmas hangrögzítéses telefonvonal hívószáma: +3615100888. A hívásrögzítéssel kapcsolatos adatkezelési tudnivalók a Magazin Centrum (www.mc.hu) Egyedi Adatkezelési Tájékoztatójában találhatóak.